Ates de comezar co meu artigo quero agradecer ó grupo Orientate por deixaerme formar parte do seu blog por uns días e publicar en el.
A formación profesional forma parte das medidas
activas de emprego, que xunto coa orientación teñen como finalidade a mellora
da empregabilidade. O coñecemento da organización das modalidades
de formación profesional, dos requisitos de acceso, da vinculación entre as
distintas modalidades, o mercado laboral, dos distintos perfís profesionais para
os que cualifica e a oferta formativa existente nun contexto determinado é
imprescindible para os profesionais da inserción laboral.
A Formación Profesional
Como xa se sabe, un dos principais atrancos na
inserción laboral das persoas con máis dificultades son a falta de formación ou
cualificación profesional. Cando se traballa con colectivos vulnerables, a
formación convértese na vía de adquisición e mellora da súa cualificación
profesional.
Vias
Podemos dividir a formación en tres vías:
1. Formación
regrada,: aquela que se oferta dentro do sistema educativo e que se estrutura
en ESO, Bacharelato, Formación Profesional Básica (que substitúe ós PCPI), a
formación profesional inicial, que se estrutura en dous niveis: os ciclos
formativos de grao medio e de grao superior, e as ensinanzas de réxime especial
que abranguen o ensino de idiomas, as ensinanzas deportivas e as ensinanzas
artísticas.
2. Educación
para persoas adultas:ten como requisito fundamental ter cumpridos como mínimo
os 18 anos de idade. Estrutúrase, en ESA
(Educación Secundaria para Adultos), bacharelato para adultos e as ensinanzas
básicas, que se dividen en dous niveis (Nivel I e nivel II).
3. Formación
Profesional.
Ó longo do artigo, imos
centrarnos nesta última, que podemos definir como “conxunto de accións
formativas que capacitan para o desenvolvemento cualificado de diversas
profesións, para o acceso ó emprego e a participación activa na vida social,
económica e cultural que permitan desenvolver as competencias profesionais”.
Organízase en dúas modalidades que se organizan en 27 familias
profesionais e en niveis, diferenciados polo nivel de
cualificación que se obtén e polos requisitos de acceso.
A Formación profesional inicial (ou regrada),
está composta por ciclos formativos, que os podemos definir como ensinanzas de
estrutura modular e duración variable que perseguen preparar para o exercicio
dunha profesión. Estes poden ser de dous niveis, dependendo da cualificación
profesional: ciclos formativos de grao medio (obtense unha titulación de
técnico) e ciclos formativos de grao superior (obtense unha titulación de
técnico superior). En canto ó acceso, para acceder ós ciclos formativos de
grado medio é preciso estar en posesión do Título de Graduado en Educación
Secundaria Obrigatoria (acceso directo) ou ben mediante unha proba de acceso.
Para acceder ós de grao superior, é preciso ter o bacharelato, proba de acceso ou ben tendo un título
de técnico e facendo un curso de acceso. No seguinte video descríbense os diferentes tipos de cilos ós que se pode acceder.
A Formación para o emprego, está destinada a
facilitarlle ás persoas desempregadas os coñecementos teórico-prácticos que
demanda o tecido empresarial para o desenvolvemento dunha profesión concreta. Diferéncianse
diferentes modalidades:
- Certificados de profesionalidade: titulacións oficiais que acreditan as competencias profesionais que capacitan para o desenvolvemento dunha actividade laboral. Estes organízanse en tres niveis (1, 2 e 3). Para acceder ó nivel un non se esixe ningún requisitos profesional nin académico, peor para acceder ós outros pódese a través de niveis formativos, doutros certificados e a través da superación de probas de acceso.
- Programas mixtos de emprego: Escolas Obradoiros, Casas de Oficios e Obradoiros de Emprego. As dúas primeiras están destinadas a xoves entre 18 e 25 anos sen cualificación. Os Obradoiros de Emprego están dirixidos a persoas de más de 25 anos.
- Contratos para a formación e a aprendizaxe.
A acreditación de competencias é un
procedemento de recente implantación que facilita o recoñecemento das
competencias a través da experiencia laboral ou de outras vías de formación. O
asesoramento para o recoñecemento de competencias convértese nunha nova función
para os orientadores laboráis.
Recentemente regulouse a Formación Profesional Dual (Vallejo, 2012), modalidade de formación que combina formación teórica cun contrato de prácticas en empresas. Presenta varias modalidades en función do tipo de participación da empresa na formación.
E, para rematar, algunhas webs institucionais que poden ser de gran axuda para os orientadores e persoas desempregadas onde poden atopar información sofre a oderta existente, acceso, formación, perfís profesionais...: todofp , portalde FP da Xunta de Galicia, INCUAL, Instituto galego das cualificacións,
portal da Xunta de Galicia...
No hay comentarios:
Publicar un comentario